הרב שרמן: "יש היום במדינת ישראל איבוד רגישות ליסודות של עם ישראל"

    אבי יעקב No Comments on הרב שרמן: "יש היום במדינת ישראל איבוד רגישות ליסודות של עם ישראל"
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיין בית הדין הרבני הגדול לשעבר, הגאון הרב אברהם שרמן תוקף הערב את החלטת בית המשפט העליון שעיכב את ביצוע ברית המילה לפעוט שאמו עתרה למנוע מאביו לקיים את המצווה כהוראת בית הדין הרבני.

    בראיון לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית אמר הדיין הרב שרמן, כי "החלטת השופט יורם דנציגר לעכב את הברית בשלושה שבועות, עד לקיום הדיון בעתירה, היא פעולה המנוגדת להלכה עם חוסר רגישות ממדרגה ראשונה. אני מקווה שהנגע הזה של מניעת ברית המילה לא הגיע לבית המשפט". הרב שרמן הוסיף, כי "יש היום במדינת ישראל איבוד רגישות ליסודות של עם ישראל".

    "אם בית הדין בנתניה הוציא את הצו הזה זה משום מצוות ברית המילה היא מהחובות הבסיסיים שהאב מצווה כלפי הבן, ברגע שהאמא מונעת מהאבא למלא את חובתו ואחריותו במצב כזה אין לה יכולת למנוע כי זו טובת הילדים, משום שזו חובת האב" אומר הרב. "איך מונעים מאב לקיים את חובתו כעת במשך שלושה שבועות" שאל הרב בהתייחסו לפסק בית המשפט.

    הרב הזכיר את נושא כרסום הסמכויות של בתי הדין על ידי בית המשפט, הן בנושאים ממוניים והן בנושאים הלכתיים. "זו טעות לחשוב מדובר רק בצד הממוני, אלא עניני ממון אם בית הדין לא יכול להכריע זה משפיע על נושאים הלכתיים כמו אישות, וזה יכול לפסול גיטין ובהתרת איסורי חיתון".

    בהתייחסו לשופטים אמר הרב שרמן, כי בניגוד לעבר, כיום אין כל הידברות בין דייני בית הדין הרבני הגדול לבין שופטי בית המשפט העליון.

    האזינו לשיחה של הרב שרמן עם בצלאל קאהן



    0 תגובות